Aktiviteter i biotop
Aktiviteter Formål Det overordnede formål med vores aktiviteter er at styrke børnenes forståelse og nysgerrighed for naturen, der kan bevidstgøre børnenes egne erfaringer og overføre disse erfaringer i forbindelse med nye situationer - phronesis (Tordsson, 2006, s. 26). Dette er ligeledes i overensstemmelse med Deweys erfaringsbegreb “learning by doing” ( Ejbye-Ernst & Stokholm, 2015, s. 43) og Piagets tanker om akkomodation og assimilation, hvor ny læring lagres i skemaer fx barnets opdagelse af antal af ben på hvirvelløse dyr kan være forskellige, og hvordan denne forskellighed kan klassificeres fx insekter. Efter denne akkomodation kan barnet genkende og klassificere andre i nsekter - assimilation (Krøigaard, 2016 s. 93). Vores aktiviteter er ikke tænkt som to isolerede aktiviteter men er tænkt som dele af et længerevarende forløb gennem børnehavetiden, hvor biotopen anvendes regelmæssigt året rundt. Overordnede didaktiske overvejel...
Kommentare
Kommentar veröffentlichen